https://www.defensacivil.gov.co/atencion-servicios-ciudadania/pqrsd

Mar 19, 2024 03:19 AM

PQRSD

Tuesday, 16 de February de 2016

Sus preguntas, quejas, reclamos, solicitudes o denuncias pueden ser  radicados por medio del canal de recepción creado por la institución, para ello envíe la información al correo [email protected]

Si usted desea que su solicitud  se haga con identidad reservada por favor diríjase al link solicitud de información con identificación reservada, de lo contrario diligencie el formulario que se despliega al acceder al siguiente link, teniendo en cuenta que para darle un trámite en forma organizada y garantizarle la entrega de una respuesta, le recomendamos incluir la siguiente información:

Nombres y apellidos, correo electrónico de contacto, número de teléfono de contacto y descripción de su pqrd.

 

 

Para realizar seguimiento a su solicitud, debe ingresar con su usuario y contraseña asignados y el código de radicado que le asigna el sistema. Si solicitud fue radicada en punto presencial, podrá hacer seguimiento al proceso con el número de radicado entregado en la ventanilla de atención al usuario.

Nota: Si se le presenta algún inconveniente para el registro de su Pqr, por favor envíela al correo: [email protected] y suministre sus datos de contacto como nombres/apellidos, correo y/o número de teléfono o celular para darle una respuesta.

Términos de atención

Su opinión es muy importante para la entidad. Se ha asignado un Servidor Público Administrador PQRD, encargado de recibir, tramitar y resolver los requerimientos y comentarios, que los ciudadanos formulenen relación con el cumplimiento de la misión institucional. 

Antes de manifestar su requerimiento o comentario, tenga en cuenta las siguientes definiciones: 

 

Definición

Petición

Derecho fundamental que tiene todo ciudadano a presentar solicitudes respetuosas a la entidad, por motivos de interés general o particular y a obtener su pronta resolución.

Queja

Manifestación de protesta, censura, descontento o inconformidad que formula un ciudadano en relación con una conducta que considera irregular de uno o varios servidores públicos de la entidad, en desarrollo de sus funciones.

Reclamo

Derecho que tiene todo ciudadano de exigir, reivindicar o demandar una solución a la entidad, ya sea por motivo general o particular, referente a la prestación indebida de un servicio o a la falta de atención de una solicitud.

Consulta

Inquietud que se presenta para que la entidad manifieste su parecer sobre aspectos relacionados con sus atribuciones.

Sugerencia

Manifestación de una idea o propuesta para mejorar el servicio o la gestión de la entidad.

Denuncia

Puesta en conocimiento ante una autoridad competente de una conducta posiblemente irregular, para que se adelante la correspondienteinvestigación penal, disciplinaria, fiscal, administrativa - sancionatoria o ético profesional. Debe indicarse las circunstancias de tiempo, modo y lugar, con el objeto de que se establezcan responsabilidades.

Pronunciamiento Favorable

Felicitaciones y/o agradecimientos, que son el reflejo de la satisfacción de los ciudadanos por el apoyo y colaboración prestada a sus requerimientos.

Pronunciamiento Desfavorable

Relacionados con la falta de atención hacia los ciudadanos, lo que indica que se hace caso omiso a los preceptos de índole constitucional y legal en esta materia.

 

Los términos para resolver son:  

Para cualquier petición

15 días hábiles siguientes a la recepción.

Para petición de documentos

10 días hábiles siguientes a la recepción.

Para consultas de materias a su cargo

30 días hábiles siguientes a la recepción.

Para peticiones entre autoridades

10 días hábiles siguientes a la recepción.

 

 Todos los requerimientos o comentarios dirigidos a la entidad, deberán ser respetuosos. Todas las afirmaciones hechas por el ciudadano podrán ser objeto de prueba, so pena de incurrir en injuria o calumnia.

 

  • La entidad responderá todos los requerimientos o comentarios de su competencia. Si el asunto es competencia de la entidad, pero el ciudadano lo remite a otros entes, la entidad sólo podrá darle trámite hasta que tenga conocimiento del mismo, por el traslado por competencia de otra entidad. 
  • Los Líderes Voluntarios se rigen por el Reglamento del Líder Voluntario, de las Organizaciones de Defensa Civil y otras disposiciones (Resolución 870 del 30 de diciembre de 2011), que indica en el Artículo 19. Deberes del Líder Voluntario Numeral 17. Atender el conducto regular con relación a sus actuaciones (Líder Voluntario - Presidente - Director Seccional o Jefe de Oficina Operativa - Director General). 
  • Los requerimientos o comentarios relacionados con las Direcciones Seccionales u Oficinas Operativas, sus Organizaciones de Defensa Civil y Líderes Voluntarios, se remiten por competencia a la Dirección Seccional u Oficina Operativa, quien dará la respectiva respuesta al ciudadano. 
  • Los requerimientos o comentarios relacionados con las Organizaciones de Defensa Civil y Líderes Voluntarios, que requieran investigación disciplinaria, se remiten por competencia a la Dirección Seccional u Oficina Operativa respectiva, quien solicitará activar el Comité de Disciplina a la Organización de Defensa Civil correspondiente, de conformidad con el Reglamento del Líder Voluntario, de las Organizaciones de Defensa Civil y otras disposiciones (Resolución 870 del 30 de diciembre de 2011), que indica en el Artículo 27. Competencia para adelantar la investigación). 
  • Después de registrar su requerimiento o comentario, automáticamente recibirá un correo electrónico para confirmar recibido a su email con un número de radicación, con el cual podrá hacer el respectivo seguimiento. 
  • La atención de los requerimientos o comentarios se hace de acuerdo al orden de llegada. Serán excepciones al derecho de turno: el reconocimiento de un derecho fundamental, los presentados por niños, niñas y adolescentes, gestantes, población en vulnerabilidad, grupos étnicos minoritarios, personas con discapacidad, adultos mayores y veteranos de la Fuerza Pública. 
  • Si la recepción del requerimiento tiene información incompleta se solicitará la ampliación de la misma para poder darle trámite. Si en 30 días el ciudadano no responde, se archiva el requerimiento como petición incompleta o desistimiento tácito. 
  • Cuando más de 10 ciudadanos presenten peticiones de información análogas, podrá darse una única respuesta en un diario de amplia circulación, página web y copias a quienes las soliciten. 
  • En caso de que la entidad no sea competente para resolver el requerimiento recibido, se hará traslado a la entidad competente dentro de los 10 días siguientes a su recepción, al ciudadano se le informará del traslado.

 

LINEAMIENTOS PQRSD EN WAYUNAIKI

 

Tü jüsakakalü anain, jüsouttakalü anainje, jüsouttakalü achiirua, tü juchuntaakalü jee müsüja tü jükajalü achiki eesü süpüla juluwataain sulu´upuna tü shitaakalü eepünainjatüin shia tü miichi mülosükat, süpüla joo müinjatüin joo shia juluwatawein sulu´upuna tü [email protected]

Jee müsia joo tü puchuntakalü akuwaipa eesü süpüla nojolüin jayain tü pünüliakat müinka pücheküle achiki tia´ pi´irajawein sulu´u achunta süchiki wanee kasa sümaa nojolüinjatüin ja´yain tanülia, müinka nojorule müin sukuwaipa putuma pi´rajamata türa e´iyataakalü süka tü achuntunakat yala sulu´u pujutatpa tü shi´ipanajakat kanülian link, anainjatü sukuwaipa shipirajia jutuma süpüla tü shiayawatünüinjatüin au tü jüsakakat achiirua yalasü aküjünamaatüin jümüin maalü, ma´jutuma sukuwaipa mayaa: pünülia jee müsüja pi´iruku, püshajüinjatü müinka eere ma´ana tü correo electrónico münakalü, shijeettia pükachuwetse jee müsüja tü kasain püsakirüin achiirua (pqrd).   

 

Akumajia sukuwaipa sulu´u wanee jeketü asakiria süchiirua wanee kasa (PQR)

 

Süpüla pu´unajirüinjatüin sukuwaipa tü püsakirakalü achiirua, püna´leein süka tü anülie aapünakalümüin süma´aleja tü ojutalüinjatükamüin süpüla pünalüinjatüin shia. Müinka pi´ikajale tü pütchi sulu´u süshajuushin, eesü süpüla pu´unajirüin shia sünainjee tü shiyaawasekat atumawaa wanaa sümaa pi´iküin chejee cha´aya eeje tü wentaanachonkat.  
Anüü wanee so´omüin pütchikat: müinka kapüleere sa´in jümüin süshajia tü jüsakirüinjatka achiirua PQR, anasüja jümata süpüla juluwataain sulu´upuna: [email protected] sümaa ji´itainjatüin tü jünülia jee ji´iruku, jee müsüja tü correo electrónico müinka eere jüma´ana sümaa tü sejettiase celular süpüla yalainjatüin ke´irakain pütchikat jümüin.
Sukuwaipa süpüla ajaa sümüinjatüin amüin süsakünele achiirua wanee kasa´
Tü pünüiki kojotsüma´in sümüin tü miichikat. Yalashi wanee e´ittaanüin a´yatainjachikai sünain nukumajüin sukuwaipa tü jüsaküinjatkat achiirua PQRD, niainjachi aapünaka amüin, niyawatüinjatü sau sukuwaipa sümaa keirakainjatüin tü jünüinki nutuma, pütchikalü tü nüküjainjatkat akumajainjatü sünainjee tü shi´iyataakalü achiirua tü miichikat.
Süpülapüna süsouktia jünüiki, piyaawata sau palaja tü pütchi: 
Sukuwaipa pütchi
Achuntia
Akuwaipa kojutusu aapünakat namüin wayuu maleekali´i süpüla ni´ikerüinjatüin wanee nünüiki sümüin tü miichi, nünainjeere shia nümüinwa´a jee kojuyale nia sünain ke´irakamatüinjatü joo tü pütchi mümüin.
A´ülüjia
Nü´ülüjeere, mojushiire nümüin jee nojolüin talatüin naya sümaa wanee nakuwaipa naa yalashiikana a´yataain sulu´u tu miichi, eesü süpüla naküjain naa wayuukana sümaa nojolüin sukuwaipalu´uin tü nayataainkat.
Asaki´ria
Tü akuwaipa kojutuukat eekalü nama´ana wayuu maleekali´i süpüla tü lotüinjatüin sukuwaipa wanee kasa´, namüinjatü amüin tü miichikat, eesü süpüla nünüiküin waneeshi jee kojuyale wayuu, sünainje tü müinka mojule sukuwaipa tü akalínjiakat jee shiale nojolüin jaa sümüin amüin tü nuchuntakat.
Atüjawaa sa´u
Asakitnaa sutuma tü miichikalü sünain anale sukuwaipa wanee kasa sutuma sünainjee tú shi´yaatakalü anain.
Sa´in amünii
Sukuwaipa wanee pütchi süpüla anainjatüin tü shi´iyataaya tü miichikat.
Aküjaa achiki
Shia tü aküjünüinjatkat achiki namüin wanee yaleje´eruin laülakana süpüla makatka tia´ müinka eere wanee nojolüin anain sukuwaipa, süpüla süsakünüinjatüin achiirua, kasalajanainjatüin jooshia sulu´u sukuwaipa tü a´yataalekat, einjatka´a pütchi namüin. Loteesü kasoulajatüin ka´i, jamüsün sukuwaipa jee jalajatüin shia, yalainjatka shiyawatünüin au.
Pütchi anasü
Wanee pütchi talataku amaalü, ne´iyatüinjatü talatüin naa wayuukana süka soukuwalu´uin tü akalinjünaakat jee müsüja súka eein tü nachuntakat.
Pütchi mojusu
Wanee pütchi nojosü talatakuin amaa süka tü nojoluyaain jaa amünüin naa wayuukana, nojotsü joo kojutuin amünii tü münakalü sulu´u tü karaloutta mülousükat.
  
Jerainjatüin ka´i süpüla keirakainjatüin pütchi:  
Süpüla supushua tü asakünakat achiirua
15 poloo ja´ralimüin ka´i süchikejee shi´ikajanüin.
Süpüla suchuntia karaloutta
10 poloo ka´i süchikejee shi´ikajanüin.
Süpüla süsakiria sünain sukuwaipa tü a´yatawaa nüma´anakat
30 apünüin shikii ka´i süchikejee shi´ikajünüin.
Süpüla suchuntia natuma laülayuu namüin jee laülayuuin
10 poloo ka´i süchikjee shi´ikajanüin.
  
Süpushua tü pütchi aluwatanüinjatkat sümüin joo tü miichikat, sükainjatü wanee pütchi anasü. Tü pütchi münakalü eesü süpüla süsakünüin achiirua müinka shiimüinre tü sumakalü, müinka perulawaale shia eesü süpüla kasalajanain.
  • Tü miichi pülü´üjütkalü amüin pünüiki ke´irakakeerü pünüiki sutuma sünainje tü shi´iyataakalü anain. Müinka tü ma´awale sukuwaipa nutuma chi alü´üjitshikai nünüiki, wane´era ke´irakai pütchikat sutuma sutüjaapa sa´u sümaa shiain kamüinjatüin shia.  
  • Naa a´yataashikana süka nacheküin nayataain tü nakuwaipakat sünainjeesü wanee pütchi ashajuushi sulu´u wanee karaloutta kanüliasü Reglamento del Líder Voluntario, sünainjeejatü wanee pütchi mülou yalejee sulu´u tü Organizaciones de Defensa Civil jee müsüja sünainjee wanee karaloutta kanüliasü (Resolución 870 del 30 de diciembre de 2011), yalasü sulu´u sülüjüle Artículo 19. Deberes del Líder Voluntario Numeral 17. Ounünijatü sünainjee tü jaralin laülaashin palajana (Líder Voluntario - Presidente - Director Seccional o Jefe de Oficina Operativa - Director General). 
  • Eere wanee pütchi aluwataanüsü namüin yala joo sulu´u Direcciones Seccionales jee shiale kalu´uin Oficinas Operativas, tü kama´anakat sünain anainjatüin oukajawaa nakuwaipa Defensa Civil jee müshiija naa Líderes Voluntarios, yalamüinsü aluwataanüin sulu´umuin Dirección Seccional jee shiale joo tü Oficina Operativa, yalejeesü ke´irakajainjatüin pütchikat. 
  • Eere wanee pütchi namüinjatü naa Organizaciones de Defensa Civil jee müshiija naa Líderes Voluntarios, asakünüinjanakana anain nakuwaipa, alatinüsü sulu´u tü Dirección Seccional jee müsja shiale Oficina Operativa süka shiain kama´anain sukuwaipa, yalasü joo kachiküin sümüin Comité de Disciplina a la Organización de Defensa Civil kapülajatka tia´ya, sünainjee tü pütchi yalakalü sulu´u karaloutta Reglamento del Líder Voluntario, jee müsüja yalajejatkat sulu´u Organizaciones de Defensa Civil jee ekalü sulu´u tü karaloutta (Resolución 870 del 3de diciembre de 2011), yalakalü joo sulu´u münüin Artículo 27. Kakuwaipa müsia yalejeechiki süpüla sütüjanüinjatüin au). 
  • Yalapa joo sünajanüin sümaa saapanüin karaloutta pünüikimaajatükat, eemateerü wanee shi´iraka sulu´u tü correo electrónico yalasü antüin sümaa joo ka´i pi´ikajakalü o´u, süka joo tia´ yalasü püsakia o´uin.  
  • Süpüla ke´irakamatüinjatüin wanee pütchi ounüsü süchiirua tü ka´i eikajaanakalü o´u. katsa´aya eein süpüla nayain palajanain atumawa naa: süka tü nayain kojutüin akuwaipa, ma´aka nanüiki naa tepichikana, jintulu jee müshiija naa jima´alikana jee majayütnü, jee achujayülüinya, naa maletshakana a´in, ma´aka naa wayuuirua, naa mojukana kasa nanain, naa laülayuuinnain jee müshijaa naa ja´apüinakana yalapü´ükana sa´aka surulaalü.  
  • Müinka nojolüi kottüin wanee pütchi tü asakiriakat eesü sa´atapajünüin süpüla joo shi´ikajanüin tü isakalü sünain süpüla joo tü shiyawatünüinjatüin sa´u sukuwaipa. Müinka sülatüle (30) apüniikat shiki ka´i sümaa nojoluyain jaa nümüin süchiki chi kanüiküshikai, anajaneerü ne´e yala´aya sümaa nojolüinjatüin ke´irakain pütchikat. 
  • Müinka eere poloo (10) wayuu sünain nasaküin wanee kasa sümaa wanawain sukuwaipa tü natüjaweekalú a´u, eejerü waneesia karaloutta sümaajatü tü nanaiki shi´iraka nanüiki ma´aka tü karaloutta eittajünawaikat, sulu´upuna tü kanüliain web eesü saapünüin namüin naa achuntakana.  
  • Jee müsüja tü nojolüin shiain kama´anain sukuwaipa eere shi´ikajanüin, sülatapa (10) polookat ka´i süchikejee shi´ikajanüin, alatitnamünüsia sulu´umüin einjatüle akumajünüin sukuwaipa, yalasü joo kachiküin nümüin chi wayuu ke´ikajalakai sümaa sülatinnüin. 

 

Ver en formato amigable para la impresora
Defensa Civil Colombiana
  • Sede principal
  • Dirección: Calle 52 No. 14-67 Bogotá D.C., Colombia
  • Código postal:
  • Horario de atención: Lunes a viernes de 8:00 am. a 5:00 pm
  • Teléfono conmutador: 601 319 9000 ext. 153
  • Línea de emergencias: 144
  • Correo institucional: [email protected]
  • Correo notificaciones judiciales: [email protected]